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  • Rider: Jan-Moritz Bochnia / Photo: Johanna Sauer
  • Rider: Jan-Moritz Bochnia / Photo: Johanna Sauer
  • Rider: Jan-Moritz Bochnia / Photo: Johanna Sauer
  • Photo: bulgenslag.de
  • Photo: bulgenslag.de

Das Ultimate  Speed und Slalom Segel


4 Roller cams

Thereof 2 XL-ProCams above and below the boom for stable pressure point and easy rotation.

All Batten are tubes

Best stiffness at low weight.

Mast sleeve 180 gr. Rip-stop Polyester

Less strech in the sleeve. Absorbs minimal water. Excellent durability.

Narrow batten pockets made from X-PLY

Reduced weight. The batten tensioning is transmitted most effectively.

SBC – Short boom concept

Better handling and more control because of more loose leech.

Pulley block with big wheels

Less wear on the sail.

Extra large mast protector

Best protection for board and feet.

Bedingungslose Leistung für ultimative Rekorde

Mit dem Ultimate 2.4 präsentieren wir die neuste Generation unserer Rennmaschiene. Step by Step weiter entwickelt und für den Regattaeinsatz optimiert. 20 Jahre Serien-Segelentwicklung und 10 Jahre Mastdesign als Vorraussetzung. Kombiniert mit dem Feedback aus nationalen und internationalen Regatten. Da steckt jede Menge Erfahrung drin. Wahrlich kein Newcomer. Sondern ein ausgereiftes Segel für alle Bedingungen des Rennalltags.

Das Ultimate 2.4 ist nicht einfach nur ein schnelles Segel. – Das ist es natürlich auch ;o) Aber der Topspeed muß auch einfach abzurufen sein. Und zwar auf allen Kursen. Egal ob am Wind oder down Wind. Darüber hinaus braucht es maximale Beschleunigung an der Startlinie und nach den Halsen. Softe Segel – und Camber – Rotation sind ein Muß. Wenn der Wind mal schwächelt – Macht nix: Das Ultimate zieht durch.

Für 2024 wurde jede Segelgröße für sich auf den Prüfstand gestellt und speziell angepasst.

Im Einzelnen wurden folgende Punkte optimiert:

  • Ein tieferes Profil im Gabelbereich und darunter erzeugt maximale Beschleunigung.  Durch den sanften Übergang des vertikalen Profils in der mittleren Section zwischen Top und Gabel bleibt der Topspeed erhalten, wird aber früher erreicht.
  • Ein komplett neues Latten Set-Up mit 3 teiligen Latten im Gabelbereich fixiert den Druckpunkt des Segel wirkungsvoll – auch bei Boen. 
  • Neue schlankere Outline. Besonders bei den großen Größen sorgt eine gestrecktere Ratio mit kürzerer Crosslatte für eine schnellere Rotation des gesamten Segels. Dabei rotieren die Camber supersoft und lassen das Profil sauber durch rotieren. Perfekt für die schnelle Kraftentfaltung nach dem Schiften auf dem neuen Bug.
  • Der Einsatz von dünnerem X-Ply in der Masttasche spart nicht nur Gewicht. Gleichzeitig läßt es die Masttasche besser „Atmen“. Bei Boen kann sich das Profil im vorderen Segelbereich so vertiefen und gibt den extra Boost bei der Beschleunigung. 
  • Ein Dacronpanel in der Mastasche erhöht ihre Flexibiltät nochmals. So verstärkt sich der Effekt des dünnen X-Plys und die Camber bekommen Luft für super softe Rotation.
  • Der obere Bereich des Segels besteht aus Monofiln. Neben der Gewichtsreduzierung ist das direktere Fahrgefühl ein weiterer Vorteil.
  • Die Konfiguration des Achterlieks im Segeltop wurde je nach Segelgröße optimiert. So ist die Aerodynamik effizienter und die Beschleunigung in Böen stärker.
  • Insgesamt wandert der Segeldruckpunkt nach unten und verbessert so die Kontrolle und Handling.
  • Für das Extra an Speed. Das Segel lässt sich aufrechter fahren und fühlt sich leichter an. Ein absolutes Plus an langen anstrengenden Wettkampftagen

Highlights

Breite AeroSleeve Masttasche aus 2,5 mil X-Ply.

Neuartiges leichteres Rip-Stop Masttaschentuch

Neues Latten Set-up mit 3 teiligen Latten im Gabelbereich

2 XL-ProCams und 2 L-ProCams
4 mil XPLY für bestes Gewichts- und Haltbarkeitsverhältnis
Extrem leichtes Top

Einsatzbereich:
Slalom / Speed

Farbkombination:
Weiß / Orange / Rot

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Features Advantages
Extra wide AeroSleeve luff sleeve Perfect aerodynamics
4 Roller cams Thereof 2 XL-ProCams above and below the boom for stable pressure point and easy rotation.
All Batten are tubes Best stiffness at low weight.
Narrow batten pockets made from X-PLY Reduced weight. The batten tensioning is transmitted most effectively.
SBC – Short boom concept Better handling and more control because of more loose leech.
Mast sleeve 180 gr. Rip-stop Polyester Less strech in the sleeve. Absorbs minimal water. Excellent durability.
All Panels are made with 4 mil. X-ply Maximum stability at low weight.
X-Ply Reinforcements Maximum stability at low weight.
Window with 5 mil. Monofilm Best view with minimum stretching that increases the pressure point stability.
Continuous luff made with 4 mil. X-Ply No stretching in the luff, consistent pressure Point, maintains shape of years.
Sleeve opener Enable the mast to be inserted with ease.
Extra large mast protector Best protection for board and feet.
Boom cover on cross batten Less wear on batten pocket when in contact with the boom.
Chafe protection at the foot Less wear on the sail.
Pulley block with big wheels Less wear on the sail.
Roll up strap Elastic to secure the sail in place once it is rolled up.
Photo: Johanna Sauer
Photo: Johanna Sauer
Photo: Johanna Sauer
Roberto da Costa
Roberto da Costa

    Ultimate 2.4 – Slalom Sizes

    • New developed set of sails for slalom on fin with new sizes to enable mixed sail sets for fin and foil racing

    • New slimmer outline with shorter boom cut out and shorter boom in the bigger sizes for better handling and sail rotation

    • Reworked profile for better performance in all conditions. Deeper in the boom area for extra power.

    • 2,5 mil X-ply in the sleeve instaed of 4 mil X-ply is reducing weight whilst durability stay the same

    • Reworked Artwork with better visibility on the water because of more white and yellow X-ply and bigger red part of the sleeve

    Size (m²) Luff (cm) Boom (cm) Mast (cm) Stiffness (IMCS) Batten Camber Top Price (€)
    5,0 413 163 400 / RDM only 19 CC 7 4 Fix 1189,-
    5,7 429 188 400 / RDM only 19 CC 7 4 Fix 1219,-
    6,5 454 200 430 21 CC 7 4 Fix 1249,-
    7,4 479 214 460 25 CC 7 4 Fix 1299,-
    8,4 503 229 490 29 CC 7 4 Fix 1339,-

    Technische Änderungen vorbehalten.  Alle Preise verstehen sich inkl. 19% USt.

      Ultimate 2.4 – Foil Sizes

      • New developed set of sails for slalom on fin with new sizes to enable mixed sail sets for fin and foil racing

      • New high aspect outline with extra short boom cut out and extra shorter boom to give perfect handling and sail rotation while foiling

      • New profile deeper in the boom area for extra power

      • New designed leech with loose leech starting already at the boom is providing control over the widest possible windrange

      • 2,5 mil X-ply in the sleeve instaed of 4 mil X-ply is reducing weight whilst durability stay the same

      • Reworked Artwork with better visibility on the water because of more white and yellow X-ply and bigger red part of the sleeve

      Size (m²) Luff (cm) Boom (cm) Mast (cm) Stiffness (IMCS) Batten Camber Top Price (€)
      5,2 429 172 400 / RDM only 19 CC 7 4 Fix 1199,-
      6,3 462 188 430 / RDM only 21 CC 7 4 Fix 1239,-
      7,5 507 198 490 29 CC 7 4 Fix 1299,-
      8,7 537 213 520 32 CC 7 4 Fix 1359,-

      Technische Änderungen vorbehalten.  Alle Preise verstehen sich inkl. 19% USt.

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